Overzicht leveranciers
WMS systemen

  1. Home
  2. /
  3. Leveranciers
  4. /
  5. Manhattan Associates
 

Oplossing
Manhattan Active® Warehouse Management
Opgericht per
1990
Actief in NL sinds
2001
Belangrijkste NL Referenties
BidFood (DeliXL)
Technische Unie
Scotch & Soda
Zeeman
Belangrijkste Referenties Europa
Ahold Delhaize
ASDA
Nike
L'Oreal
Zeeman
Aantal klanten in Nederland
0-25
Aantal klanten in Europa
101-250
Aantal actieve operaties die worden aangestuurd in NL
5 - 50
Aantal operaties in Europa
100 - 500

Profiel leverancier

Onderscheidend vermogen

De kernwaarden van ons bedrijf zijn drievoudig: "Focus on the Customer", "Seize Every Opportunity" en "Never Settle".

Wij zijn opgericht in 1990 in Manhattan Beach, California, en sindsdien schuldvrij en organisch gegroeid (niet via acquisities). Wij zijn een best-of-breed softwareleverancier met de focus op sectors: groothandel, food & beverage, retail, productie, farmaceutica and Logistieke dienstverlening/3PL.

Onze USP's zijn:
- High-end technologieën voor de toeleveringsketen: Altijd actueel › Naadloos verbonden › Continu aanpasbaar
- Focus op voortdurende innovaties: eenderde van het team wereldwijd is betrokken bij de ontwikkeling van nieuwe producten en Manhattan heeft de grootste R&D uitgaven in de industrie.
- Volledige cyclus in eigen beheer: wij ontwikkelen, verkopen, implementeren en onderhouden onze softwareoplossingen.
- Onze focus op partnerschap en ontwikkeling op lange termijn.

Visie op marktontwikkelingen

Als we het hebben over de Food & Beverage (F&B) markt:
De verwachte groei van de F&B-markt is vooral te danken aan bedrijven die hun activiteiten herschikken en herstellen van de gevolgen van COVID-19, die eerder hadden geleid tot beperkende maatregelen zoals sociale afstand, werken op afstand en de sluiting van commerciële activiteiten die resulteerden in uitdagingen voor de toeleveringsketen.Deze groei wordt geconfronteerd met uitdagingen zoals stijgende inflatie, arbeidstekorten en voortdurende verstoringen van de toeleveringsketen. De toeleveringsketen staat over de hele lengte onder druk en investeren om de flexibiliteit en veerkracht van de toeleveringsketen te vergroten is een cruciaal aandachtspunt voor F&B-fabrikanten en -distributeurs. Dat betekent dat zij in staat moeten zijn om goed te blijven presteren en te voldoen aan de serviceniveaus van de klant, ondanks procesuitzonderingen en verstoringen van de toeleveringsketen van begin tot eind.

Momenteel heeft de F&B-industrie het grootste aandeel in de markt voor logistieke automatisering, met 80% van de totale investeringen in apparatuur en machines. Automatisering verbetert de efficiëntie en maakt het aanhouden van just-in-time voorraden praktischer. Hierdoor kunnen magazijnen hun voorraad ter plaatse verminderen of diversifiëren, wat meer flexibiliteit biedt wanneer de vraag verschuift en de voorraad snel moet worden aangepast. Volgens International Data Corporation zien F&B CEO's de volatiliteit van vraag en aanbod als een belangrijke bedreiging voor de komende vijf jaar.

Om de uitdagingen het hoofd te kunnen bieden en op de lange termijn winstgevend te blijven, moeten F&B-fabrikanten en -distributeurs een flexibele toeleveringsketen opbouwen die hoge prestaties garandeert in het licht van de altijd aanwezige druk op de toeleveringsketen, waaronder:
- Optimaliseren van voorraden om winstgevend om te gaan met verstoringen van de toeleveringsketen
- Aanpassing aan nieuwe eisen van de toeleveringsketen
- Behoud van efficiëntie en productiviteit bij de nieuwe arbeidsomstandigheden
- Zorgen voor veiligheid en traceerbaarheid in overeenstemming met de regelgeving
- Beheren van toenemende duurzaamheidseisen

Download het overzicht van WMS leveranciers (2023)